2011. január 30., vasárnap

Frankfurt

Egy manuális váltós DAF-ot kaptam 9 és fél tonnával a fedélzeten, Jani egy manuális Ivecot, 12 tonnával.  Jani felfrissítette a manuális ismereteket, azt gondoltam, menni fog... tévedtem. Jani elöl. Az első autópálya kijárón vissza akartam váltani, nyomtam a bubut ezerrel és nem tudtam visszaváltani. Annyira lassultam a kínlódás közepette, hogy megálltam a kijáróban, gondolkodtam, mi lehet a baj. Kiraktam az elakadásjelzőt, mire rájöttem, hogy a kuplung helyett a bubut taposom. Vajon miért nem váltott? Kis csoportosulás mögöttem türelmesen várta a megoldást, Jani viszont idegesen rám telefonált. Azt sem tudtam, sírjak vagy röhögjek? Hogy lehetek ekkora hülye? Gyűjtöm a további társasági poénokat...
Akadály leküzdve, hasítanék tovább, az autó hintázik az úton széltében és le-fel, alig tudtam sávban tartani. Mentünk még vagy 50 km-t, kiálltunk egy kútra mert Janinak nem volt szomjoltója. Elmeséltem a sztorit a kijáróban, kértem legyen türelmes, újra tanulok vezetni. De innen már mentünk megállás nélkül, próbáltam tartani a 90-et, a hintázás miatt a szél nélküli utakon 80-al sikerült csak. Végül Jani is ráérzett, mi a gyengém, nem kellett többet szólni, hogy várjon meg. A reptéren kigurították a palettákat, még Jani autóján volt pár doboz, azt rampán szedték le. "Hazaindultunk", így üresen már egészen másképp viselkedett az autó, repültünk visszafelé. Éjjel a miénket megrakták, most alvás, este indulunk Lyon-Marseille körútra.Még az is lehet, hogy Hajniékkal (a tegnapi házaspár) együtt indulunk, ők spanyolba mennek este.
Ezek az éjszakai kiképzések!... Érdekes, odafelé mindig rettegek, mert sosincs problémamentes kezdés, visszafelé már fel sem tűnik, hogy magam maradtam. Lassan engem is kezd idegesíteni, hogy még mindig bénázok így 3 hónap után, nem tudom, meddig lehet takarózni azzal, hogy kezdő vagyok? Remélem azért szép lassan ráérzek mindenre, és igazi profit sikerül belőlem faragnia Janinak. Na majd erre koncentrálok elalvás előtt.
Vigyázzatok magatokra! Pusza.

Nincsenek megjegyzések: