2011. január 10., hétfő

2011.01.10.

Még egy kis élmény tegnapról: esti utolsó WC látogatás a kútnál, mikor is olyan kamion mögött ballagtam el, aminek a hátsó ajtajai nyitva voltak, mögötte egy kis furgoné szintén, a kamion plafonig rakva fóliázott karton dobozokkal. Egy ember vágta fel a fóliát és szedegette a dobozokat, másik a furgonba pakolászta be. Én meg bámészokdtam rendesen. A parkoló, mint írtam, méregdrága, elvileg ezért kamerás őrzést kapunk. Visszafelé már nem voltam ilyen bátor, a fülkék előtt osontam a járgányunkhoz. Janinak meséltem, hogy féltem.
Pókszőtte turbinák
Ma reggel egy fél óra alatt célhoz értünk, tudták is, miért megyünk, nem is várattak sokáig. 4 db motor nélküli turbinát kaptunk, épp, hogy nem túlméretes, elfért volna a zárt ponyva alatt is. Csak nekünk volt szívás, mert ez a kék ponyva egyenként a négy sarkánál van lekötve, míg nem bontja ki a szél, amit pedig megtesz, mert hamar alábújik. Még a cégnél 2 órán  keresztül spanifereztünk. Valami rugalmas gólyalábas keretben vannak a turbinák, ahogy húztuk-vontuk a kötelet, úgy hajlott a rakomány is. Aggódtunk, nem-e lesz instabil szállítás közben, de végül is a rengeteg spanival megfogtuk a dögöket. Hamar kiderült, nem voltunk alaposak, az első kútnál kiálltunk teljes hosszában lekötni a ponyvát. Plusz egy óra meló. Az eredményt láthatjátok, a pók röhögőgörcsöt kapna, ha látná.  Mindegy, már nincs 200 km a vonat, kérdéses volt, hogy felengednek-e rá, vagy kompozhatunk az éjszakában?
Sorban állás a vonathoz

Az első kapunál rögtön ki is írta a mindentlátó automatika, hogy túlméretesek vagyunk, kérjünk információt. Aztán lelapulhatott a ponyva, mert mégis /a kamionra vonatkozó kérdések után/ jegyet adott.
Szívfájdalmam, hogy olyan autópályán közlekedtünk, hogy hiába volt nappal, fényképezni nem tudtam. Vagy baromi magas cserjék-fák takarták a kilátást, vagy az angolok építette támfal. Szóval, bocsi. Másik: mivel az angol oldalon kétszer 210 km-t mentünk-jöttünk tegnap és ma, ez két Jani vezetésbe bele is fért. nem élvezhettem a balos vezetést. Háromnegyed 7-kor bukkantunk ki a francia oldalon, problémamentes éjszakai vezetésem volt. 60 km.el a határ előtt járt le a vezetési időm, Jani még Leudelansig viszi az autót. Holnap reggel 8-kor orvosi vizsgálaton kell megjelennem, még a 4 nagy cumótól is meg kell szabadulnunk. A csodapótot fennhagyjuk, ezzel viszünk valamit Frankfurtba. Tovább gyakorolhatjuk a spaniferes pókhálószövést. Na pussz, otthoniak, elfáradtam mára.

Nincsenek megjegyzések: