2011. február 24., csütörtök

Párizs, Marseille

Éjjel pótcsere után meglódultunk Párizs felé. Reggeli lerakás, esti felrakás.  Párizsból éjjel (mikor máskor?) Marseille-be nyargaltunk. Reggeli napfelkeltében megdöbbentem láttam, arra dél felé már virágzanak a cseresznyefák! Halkan lopózik a kertek alatt a kikelet!!
A reptéren apró "balesettel" útjára indítottunk egy szerencsétlenség-sorozatot, apa a bal küszöböt nekivezette egy fém oszlopnak. Sebaj, ez már a harmadik karc rajta, a két küszöbről nem tehetek, én csak az ajtón lévő sportcsíkkal dicsekedhetek. Délutáni pihenőztünk, még este is aludtunk keveset, hajnal 2-kor ébresztett az telefon, indulnunk kellett vissza Lyonba, reggel 8 órai felrakóra. Bevállaltam a hajnali munkát, el is feledve, milyen kínzó tud lenni a néptelen autópályán a monoton sötétség, a tempomatos semmittevés. Csak az álmos Hold kísérte vigyázón utamat. Pirkadat és Lyon előtt kiadós esőbe keveredtem, néha széllökések tették próbára tűrőképességemet és éberségemet. Egyre nehezebb volt úton tartani a lovakat. Lyonban már a nyolcvan is soknak tűnt, hirtelen felébredt a város, nagyon sokan lettek az utakon. A fizetőkapunál a jobb tükröt megint koccoltam, úgy, hogy behajlott. Itt fel is adtam, elfogyott rendesen a türelmem. Még 50 kilométer volt hátra, Jani átült, bundás úton a GPS jól megtréfálta, lett 70, mire célt találtunk. Ez az út nem a miénk. Ezen gondolkoztam vissza Lyon felé, mi jön még? A reptéren megtudtuk: Control..., mint itthon egy KPM ellenőrzés, tachográf leolvasás. Nyugodtan vártuk az eredményt, végiggondolva, semmi hülyeséget nem csináltunk. Hát olyan nincs! Találtak: 8 napot dolgoztunk 24 órás pihenő nélkül. 6-ot lehet. Ez fejenként 750 Euro. Nem vitáztunk, elismertük, emberrel beszélgettünk, honnan jöttünk, mióta dolgozunk, jó-e a munkahelyünk? Majd 135 Euro/fő megállapodtunk. Telefon a cégnek, hogy ezt bebuktuk, fizetnünk kell. Küldjenek pénzt vagy van nálunk annyi? Volt, holnap visszük nekik a számlát. Ezzel le is zártuk a szerencsétlenkedést, megvolt a 3 + ráadás.
Sajnálattal tapasztaljuk, hogy az új állófűtésünk is ugyanúgy leáll, mint az előző, mivel apa alszik alul, ő az állandó ügyeletes kapcsolgató :-))) És füstölve, büdösen indul, rémüldöznek a reptereken, akin látják, hogy tán kigyulladt az autónk?
Elég is volt a zűrökből, haza szeretnénk menni! Ezt az igényünket le is adtuk, oké, csak előbb csináljunk még egy Hannovert, majd szombaton hazaküldenek. Ez megint 8 nap lesz, nem azért...

Nincsenek megjegyzések: