2011. február 5., szombat

2011.02.03.-04.

Ugye ott tartottam, hogy délelőtt elvittük a kamiont egy előzetesre, majd némi javítás után vizsgára is.
Míg a felkészítés zajlott, kértünk egy kisautót, amivel elszaladtunk az egészségbiztosítóhoz (itt betegpénztárnak hívják), leadtuk a papírjaimat és megigényeltük mindkettőnk kártyáját. Sorszámhúzás után előttünk még 3 ügyfelet hívtak az ablakhoz, ezzel együtt is végeztünk 5 perc alatt.
Itt kint félévente kell műszakiztatni a traktort is, a pótot is. A vizsgabázis egy nagy csarnok volt, ahova 3 sorban araszoltak be a kisautók, egy sorban a teherek és a buszok. Egy-egy autó 15 perc alatt gurult végig a vizsgasoron, (darabra 4 vizsgasor),ahol soronként 5 ember vizsgálódott, minden egyes műveletet ( a fényszóróellenőrzéstől a fékpadon, rázópadon, aknás ellenőrzésen, kipufogógáz ellenőrzésen túl a fülke és külsőségek vizsgálatáig ) más-más biztos végzett el. Jelentkezés a papírokkal 5 perc, vizsgálat utáni okmánykiadás plusz tíz perc, de csak, mert forgalmit cseréltek a traktornak. No komment.
Az olajcserére már nem kerülhetett sor, mert indulnunk kellett Bécsbe, onnan Linz-Bécs felrakó, Budapest lerakó. A Bécsi utat tudtuk, mikor még csevegtünk a családdal, mondtam is, hova megyünk, meg, hogy utána valahol visszaraknak és visszavezényelnek (már csak azért is, mert egy hete voltunk otthon), isti-bizi, nem okozunk meglepetést az otthoniaknak. Jani kezdett fél németig, közben megjött satelliten az utasítás, hogy péntek este Budapestre viszünk két felrakást. Ebből mégis csak meglepetés lesz.
Tegnap este 8-kor vettem át a volánt, eleinte szuttyogtam 80-al a ködben, nem is akartam megelőzni az előttem haladókat, mert utálom a ködben elöl vágni az utat, mégsem előzhetek, ha utána én tapogatózok a sötétben 80-al. Nünberg előtt megelőzött egy magyar kamion, rátapadtam, kotort 90-el, "húzott" az éjszakában, gyakori havazásokkal tarkított utunkon. Végül kiállt előlem, még egy óra lehetett az osztrák határig, tartva a 90-et, éjfélkor álltam meg. Kivettük a 45 percet, én falnak fordultam, innentől Jani intézte a bécsi lerakót. Arra keltem, hogy indulunk Linz felé, ahol a 9 órás pihenőnket kell kivennünk. Már azt is tudjuk, vasárnap délben Bécs felrakó, majd Lipcse. Nem sokat leszünk otthon...

Nincsenek megjegyzések: