2010. december 23., csütörtök

Francia körút

Nem százas az otthon lét elszámolása, ahogy azt gondoltam. Csak kell valahogy kerítenem az EU-s tb számomra egy igazolást, hogy beteg voltam, ha már táppénzre nem vettek fel. Ennyi csak a bosszankodás. Kedden nem csak ezt intéztük Loudelangeban, tankoltunk, kicseréltettük az önindítót. Állítólag minden felizzott a környezetében indításnál. Csurig töltöttük a hűtővizet is, azóta nem akar elfolyni. Délután 3 óra volt, mire elindultunk Marseille felé, Jani kezdett, +5 fok, köd, eső. Mivel nem volt mit nézegetni, csak a nagy fehérséget, fal felé fordultam, aludtam egy nagyot. 1/2 8-kor ültem át a bal 1-be, kellemeset, élvezettel autóztam állandó esőzésben, a hőmérő már +9 fokot mutatott. Koppra éjfélkor álltam ki az Orange-i pihenőben, az utasítás szerint ki kellett venni a pihenőidőnket, hogy másnap teljes munkanapunk legyen, "megállás" nélkül dolgozhassunk. Reggel fél kilences ébredés után útnak indultunk, +16 fokban, gyönyörű napsütésben jöttünk Mariagne-ig. Kár, hogy nincs nálam egy jó nagy zsák, amibe ezt a meleget, napsütést hazavihetném nektek!
Délután 5-kor lettünk készen és indulhattunk Nice-ba. Frankón este és sötét lett, de a város fényeiből, szállodáiból, pálmafáiból láthattuk, nem  szegények városa a francia riviérán. Gyorsan megpakoltak bennünket valami ADR-s cuccal, tele lett a pót, de az utasítás szerint megint nem jöhettünk egy huzamban, pihenőt kellett kivennünk. Valami nyűgöm megint lehetett az éjjel, mert volt, hogy féltem a sebességtől, volt, hogy kerestem a helyem a sávban. Lenyomtam a 4 és fél órát, reggelig aludtunk, majd kényelmesen, előbb én a 4 és felet, majd Jani a maradékon hozta vissza Luxba az autót. Franciaországot átszeltük +10 fokban, a hónak nyoma sincs, folyamatosan esik az eső, a földeken már ott is tó van, ahol eddig nem volt. Tudom, hogy a magyar föld is víz alatt áll, de ez máshol sincs másképp. Képtelen már a föld elnyelni ezt a "tengernyi" csapadékot.
Megérkezésünk után rögtön megtudtuk, hogy holnap reggel pótcsere után Párizsba indulunk, lerakás után jöhetünk vissza üresen. Ez megint nagy üzlet lehet. Ami a legszebb az egészben, hogy ónos eső esik.
Van más rossz hír is: Januárban átesek a tűzkeresztségen, tervezik, hogy szétszednek minket igaziból egy útra, nem együtt, egymás mögött. Be kell bizonyítanom, hogy egyedül el tudok végezni egy fuvarfeladatot, megérkezés, papírozás, rampára állás /bájos mosoly, segítség kérés, ezt Mártitól tanultam :-) /, esetleg visszafuvar, ugyanígy. Jani 1-2 órával előttem vagy mögöttem. Hát, ezt még emésztenem kell. Meg addig is tanulnom a jégenjárást. Höhejj! Jó éjt, manók, felnőttek! Gyönyörű készülődést, ünneplést, pihenést! Pusza!

Nincsenek megjegyzések: