2011. március 23., szerda

Büntik

Na igen! Mit is felejtettem ki az elmúlt hét eseményeiből...Még otthon induláskor kisautóval tilosban parkolásért kaptunk egy büntetőcetlit. Ez bárkivel előfordulhat. Volt rajta valami időpont, hogy jelenjünk meg, de mi ugye indultunk Bécsbe.
Hét közepén a Hannover-Münster-Köln kanyaron német policei autó mellettem felvette a tempómat, én ellenőriztem a sebességet, követési távolságot. Majd rámdudált a közeg, egy bájos egyenruhás hölgy mutogatta a biztonsági övét. Mosolyogtam, intettem, hogy oké, magam elé csatoltam. Policei nekiiramodott, beállt elém, bekapcsolta a "kérem kövessen" villogóját. Ez az! Kivezetett egy kis parkolóba, bájos mosolygás tovább, ez bizony 20 Euroba kerül. Jelzem, cirka 5.400.-Ft a méregdrága német bünti egy becsatolatlan övért, ezért ennek nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget vagy, hogy említésre méltó lenne.
Ma zártuk a hetet egy BAG ellenőrzéssel Trier-nél. Vasárnapi kamion jó préda. -"Cargo? Igen? Papírok?".. Tachográf leolvasás...
-"Most büntettek meg minket Lyonban?".. Kártyaleolvasás...Én nem is szerepelek, mint kontrollos a nyilvántartásban. Előhalásztuk a 3 héttel ezelőtti kontrollpapírokat, egyik a nevemre, másik Janiéra szól. Akkor is szűz még a kártyám. Hát persze, mert akkor csak a tachográfról leszívott adatok alapján büntetett a francia. Hmmm, hmmm. Azóta sincs meg 6 naponként a 24 órás pihenőnk. Ez bizony újabb 250-250 Euroba kerül fejenként. Újabb telefon, ennyi pénz már tényleg nincs a világon sem. Megküldték, kifizettük, -"Jó utat! Viszont látásra a jövő héten!" Köszi :-(((( és amit még hozzágondolunk.
Mindeközben Trier felől civil autókkal mentek a Welteres sofőrök dolgozni Lux felé, heves dudálással üdvözöltek minket és a helyzetünket. Biztos nagy örömükre szolgált, hogy nem őket faggatják.
Megértettem azt is, miért van kamionstop vasárnaponként: kötelező kivenni 6. nap után 24 óra pihit. Ami persze nem vonatkozik a repterezésre és a hűtőkamionokra. Már a tilalom.
Mivel harmadik nekifutásra kezdtem újra a 4 és fél órámat, délután fél 4-kor dőltem ki a volán mögül. Jani le akart érni Linzig, negyed óra híja lett volna, ezért kiállt a 45 perces pihenőre, hogy ő is újra kezdhesse a 4 és felet. Próbáltam pihenni az éjszakai meló előtt, de úgy látszik, túlaludtam magam az elmúlt napokban. Linzben éjfélkor végeztünk, onnan még 2 és fél óra Bécs. A tilalom vége ellenére egyedül szaggattam az aszfaltot az éjszakában, a Bécs előtti hegyi szlalom már annyira leharcolt, hogy a reptéren meggémberedve zuhantam át az ágyba, számomra már nem volt rakodás :-))) Délig aludtunk.

Nincsenek megjegyzések: