2012. szeptember 21., péntek

Magyarország így szeretlek!


Na itt vagyok újra.  Nagyon izgalmas egy hét van mögöttem. De kezdem az elején...
Múlt héten észre vettem, hogy a már említett epehólyag eltávolításkor metszett (laparoszkópos műtét) szegycsont alatti lyuk, amit gondosan összevarrtak, kiszakadt. Valószínű, gyenge lehet a hasfalam, mert egy gyermekkori köldöksérv varrata kb. 10 éve újra nyitva van, de az különösebb gondot eddig sem okozott, így nem is foglalkoztam vele.
Így már, hogy két lyuk is van a hasfalamon, közötte 3-4 cm-es az ép hasfal, úgy gondoltam, nem halogathatom tovább a foltozást, mert hosszában szakadok 
Hétfőn reggel sebészeten kezdtem, egy helyettesítő tündér doktor bácsi azonnal elő is jegyzett  egynapos sebészeti műtétre, a héten még az előzetes vizsgálatok folytak. Elmondása szerint, a magyar egészségbiztosítás nem állja a két műtétet egyszerre, így külön kell megcsinálni, az egynapos sebészeti rend szerint viszont egy hónapnak el kell telnie a két műtét között. Kétkedve fogadtam a hírt, mondván EGT biztosításom van, lehet, hogy az nem is fedezi az ilyen fajta műtétet.
Ez rögtön be is bizonyosodott a röntgenben, mint nem biztosított beteg. Szaladjak hát el gyorsan az (...)-hez (nem akarom leírni és bántani a magyar rendszert, de mindenki tudja melyik szervről van szó), rendezzem a jogviszonyomat, és akkor támogatott ellátásban részesülhetek. Azért biztos, ami biztos alapon, vissza mentem a sebészhez és mondtam, hogyha nem rendeződik a jogviszony, akkor sem maradok ellátatlan, mert kifizetem és utólag rendezem soraimat a biztosítóknál.
Kedden reggel a budapesti (...) Igazgatóságon tudtomra adták, hogy előbb Luxemburgban kössek kiegészítő biztosítást, (vagy kérjek igazolást a fedezetről), amit itthon bevisznek a „rendszerbe” (na itt már ideges voltam) és máris ingyen vehetem igénybe az ellátást. Na jó – gondoltam - ez egy hét alatt nem tisztázódik, leszek hát fizető vendég. Ennek tudatában hívtam az egynapos sebészetet, ahonnan azt a hírt kaptam:
-„Ha én fizetem, akkor viszont egyszerre megcsinálhatják a két műtétet.” (mivel nem esik a támogatott ellátásra vonatkozó rendelet hatálya alá).
Na erre varrjál gombot! Az állam két röntgent, két aneszteziológiát-altatást, két műtő fertőtlenítést, kétszer az egészségügyisek bérét, két nap kórházi ellátást támogat. HA ÉN FIZETEM, OLCSÓBBAN JÖVÖK KI, MERT CSAK EGYSZERI ELLÁTÁST FIZETEK!!!! (mert ezeket két műtétnél kétszer számolják el)
Kollégám szavait kölcsönzöm: MAGYARORSZÁG! ÍGY SZERETLEK!
Ma végeztem az utolsó vizsgálattal is, minden eredményem jó lett, kedden műtenek. Helyes kis hálókat kapok, hogy többet ne szakadhasson fel a régi heg.
Ma elkezdtem Micimackót töltögetni a gépemre, hogy míg fekvő beteget játszom, legyen mit néznem. Valamiért Milne poénjaira vágyom. Belenéztem az egyikbe, fél perc alatt három poén hangzott el, rángott a hasizmom.
Lehet, hogy mégsem Micimackót kellene néznem friss varratokkal a hasamon? 
Csak vidáman!

Nincsenek megjegyzések: